IJsbaan Schoorl – Seizoen 2020-2021

We hebben een heerlijk winterseizoen achter de rug. Met ijs! Welkom aan alle nieuwe leden! We zijn blij met jullie!
En wat hebben we genoten van de ijspret!
Dat laat zien waarvoor we dit doen. Groot en klein was verenigd op de ijsbaan. Sommige voor het eerst op de ijzers, anderen even onwennig op de schaatsen die al te lang in het vet hadden gelegen.
Maar daarna is menig rondje gereden!

De ijsbaan in Schoorl is een natuurijsbaan. Gedurende de winterperiode wordt de ijsbaan onder water gezet en natuurlijk hopen we dan op vorst! Dit gebeurt door het vol laten lopen van de omringende sloot aan de Molenweg. Tevens helpen we met de pomp om het water op het goede niveau te krijgen.
Er kan alleen geschaatst worden als het koud genoeg is en Koning Winter de baan die onder water is gezet tot een gladde ijsspiegel heeft gemaakt.

Openingstijden Schoorlse IJsbaan:
Vanaf maandag 15 februari 2021 is de IJsbaan gesloten. We hopen u volgend jaar terug te zien op onze mooie ijsbaan.
Houd deze site bij de volgende vorst in de gaten voor de openingstijden.

Schaatsles:

Tijdens de zomerperiode en als er geen ijs ligt wordt het clubhuis gebruikt als startpunt voor de trainingen van Sportclub Chronos. Sportclub Chronos biedt ieder winterseizoen schaatslessen aan voor de jeugd op Kunstijsbaan de Meent in Alkmaar. Het nieuwe seizoen start weer op 9 oktober 2021. Kijk elders op de website of direct op de website van Sportclub Chronos.

Lid Worden? Kijkt u dan op deze pagina.

Het terrein waarop de ijsbaan ligt is eigendom van de Jelgersma-van der Hoopstichting.
De Schoorlse IJsclub is aangesloten bij de KNSB.