Schaatsles

Al met ervaring het ijs op? Geef uw kinderen plezier en zelfvertrouwen op het ijs, zodat ze nóg meer kunnen genieten als er natuurijs ligt! En wilt u zelf meer ervaring opdoen op het ijs? Dat kan natuurlijk ook! Sportclub Chronos biedt ook training aan volwassenen. Zo kunt u uw techniek verbeteren en vooral vaker op het ijs staan om uw vaardigheid op het ijs onder de knie te houden.

Jeugdschaatsles op kunstijsbaan de Meent:

Schaatslessen kunnen ieder winterseizoen worden gevolgd bij Sportclub Chronos. De lessen worden verzorgd op kunstijsbaan de Meent in Alkmaar en vinden plaats op zaterdagochtend voor de startende kinderen.
Er worden gewoonlijk diverse wedstrijden gereden in het seizoen en er vindt een afsluiting plaats met een leuke ‘mini-Elfstedentocht’.
Voor de oudere pupillen worden trainingen gegeven op maandag- en donderdagavond. Zij trainen onder licentie van de KNSB en hebben de mogelijkheid om door te groeien.
Kijk voor meer informatie en de tarieven op de website van Sportclub Chronos.

Training in de zomermaanden:

In de zomermaanden worden de zogenaamde ‘droogtrainingen’ gegeven in Bergen, vanaf het clubgebouwtje aan de Zwarteweg in Bergen, nabij kunstskibaan Il Primo. Of vanaf het bezoekerscentrum in de Schoorlse duinen. Kinderen doen dan, naast harlooptrainingen, speciale oefeningen om de spiergroepen te trainen, die voor het schaatsen belangrijk zijn.

Skeelertraining:

Sinds 2020 wordt aan de jeugd ook de mogelijkheid gegeven om skeelertraining te volgen in Warmenhuizen. Kijkt u op de website van Sportclub Chronos voor meer informatie!

Bosloop Bergen:

Naast alle trainingen, lessen en clinics voor schaatsen en hardlopen organiseert sportclub Chronos ook twee maal per jaar een bosloop, met Kerst en met Pasen. Bij deze prachtige hardloopwedstrijd loopt u door het Bergense bos. U kunt kiezen uit verschillende afstanden; 6 , 10 en 15 kilometer. Kijkt u op de website van Chronos voor meer informatie.

Sportclub Chronos:

Sportclub Chronos is ontstaan in 2016 uit een fusie tussen Schaats Trainingsgroep Schoorl (STG Schoorl) en Schaatstrainingsgroep Bergen (STG Bergen). Ook verzorgt Sportclub Chronos hardlooptrainingen. Zij gebruiken daarbij het clubgebouw van de Schoorlse ijsclub aan het Groene laantje in Schoorl.